dijous, 15 de desembre de 2016

PROJECTE FINAL: ON ÉS LA MARE DE L'AGUSTÍ?

El nostre projecte educatiu està dirigit a nens nou vinguts, que porten com a mínim un any a Catalunya i un màxim de dos anys. El projecte consta de tres parts, la primera que es durà a terme a l’inici de curs, la segona en finalitzar el primer trimestre i l’última a final de curs. Totes tres parts van centrades amb la temàtica del cocodril Agustí, com a protagonista del projecte, així fent més atractives i pròximes les activitats, on els nens se sentiran més motivats i no realitzaran una avaluació tradicional sinó que ho faran de forma molt més didàctica i divertida. Per tant, els nens s'endinsaran en una història on hauran d'ajudar al cocodril Agustí a trobar a la seva mare que l'ha perdut i no sap on és. Com en el nostre grup hi tenim educació social, infantil i primària, hem decidit fer un projecte que tingués les tres vessants. Principalment, l'alumnat fent referència a magisteri i al ser nouvinguts al·ludint a educació social.

La primera part és una gimcana centrada en el vocabulari après en totes les assignatures en el curs acadèmic anterior, a l’hora d’avaluar també una part del vocabulari donat en el curs que es troben. A banda de voler veure si l’alumnat ha tingut un procés d’aprenentatge correcte, el que pretenem és que aquests nens interactuïn amb la resta, siguin més oberts i practiquin l’idioma. La segona part, es realitzarà en finalitzar el primer trimestre, concretament al desembre. Aquesta serà explicar un conte mitjançant l’storytelling, a més a mesura que l’alumnat realitzi l’activitat, el professor podrà anar fent preguntes sobre la unitat didàctica del conte. Els alumnes podran expressar-se de forma més didàctica i no convencional, mostrar que han entès les diferents unitats didàctiques que s’avaluen i s’enriquiran tecnològicament, ja que practicaran amb noves eines de la tecnologia. Més tard, es realitzarà la tercera part la qual tracta de fer un room escape, és a dir una mena de laberint que s’anirà sortint fent una sèrie d’activitats referents als diferents continguts teòrics apresos a classe. Aquestes activitats són de matemàtiques, de llengua catalana, de medi natural i social, de música i cultura i d'embarbussaments. Si superen cada activitat, aniran aconseguint les peces d'un puzzle que donarà la pista final per trobar la mare del cocodril Agustí. Per últim, faran l'activitat final en una PDI, on trobaran la mare del cocodril Agustí. Aquesta tercera part és la que nosaltres com a futures educadores realitzarem i compartirem amb els companys i companyes de classe. Aquest projecte ens ha ajudat a posar-nos en la pell de les futures educadores que serem, ja que hem fet una sessió innovadora i gens convencional. En definitiva, ens ha agradat molt realitzar aquest projecte que l'aplicaríem sense cap dubte en una aula.







dijous, 1 de desembre de 2016

PLE




Un PLE (Personal Learning Environment) o un EPA (Espai Personal d'Aprenentatge), són el conjunt d'eines, aplicacions, serveis web, relacions i/o interaccions que fem servir per saciar les nostres necessitats d'aprenentatge personals. Cada PLE és diferent i individual, per tant segons la persona el PLE es basarà en uns certs interessos i unes certes necessitats. Aquest també és dinàmic, ja que, tenint en compte el moment i els interessos de la persona en una situació en concret tindrà un PLE més ampli o més reduït. Aprendre a partir d'un PLE permet dirigir l'aprenentatge de cada persona al ritme que necessita, per tant és totalment flexible. La persona controla el seu PLE i s'adapta en la seva totalitat a la persona.

Gràcies a la realització dels nostres PLE ens hem adonat que pot ser molt divers i ens ha permès conèixer més eines i apps per un millor aprenentatge. Nosaltres hem realitzat els nostres PLE primer sobre paper i a mà i després a través de diferents apps des de l'ordinador. Us adjuntem les imatges de l'abans i el després de cadascun dels nostres PLE. A partir de la creació dels nostres PLE, ens hem adonat que hi ha una forta influència de les apps que estan de moda, ja que coincidim en moltes. A més crèiem que els PLE són una gran eina, que es podrien aplicar a una classe perquè els alumnes puguin dirigir el seu propi aprenentatge i a més puguin fixar les seves pròpies metes. A la vegada, es duu a terme l'aprenentatge inconscient, és a dir que no és intencionat.