dissabte, 17 de setembre de 2016

ENS COMUNIQUEM EVOLUCIONANT

L'alfabetització multimodal és la comprensió de les diferents formes de representació del coneixement i de la construcció de significat. La seva característica principal és la gran varietat de formats que engloba, com poden ser imatges, textos, vídeos, àudios, app's... Gràcies a la tecnologia implicada i a la complicitat de tots els formats possibles a utilitzar, el resultat que en podem extreure és molt més útil, complet i dinàmic d'utilitzar. Per això és interessant que aquest mètode a poc a poc es vagi introduint a les aules, ja que és molt enriquidor tant per l'alumnat com per al professorat. A més, si això es duu a terme; l'alumnat estarà molt més motivat.


Avui en dia, quasi tots els centres educatius tenen les aules adaptades per a la utilització de les TIC a través de diferents elements com els projectors, les PDI, els ordinadors, les tauletes... Si fem una reflexió, a poc a poc molts col·legis estan canviant la seva metodologia tradicional per una més innovadora. La tecnologia es troba en molts àmbits de la vida quotidiana com en l'escola, a casa, en les biblioteques... Es podria dir que estem rodejats de tecnologia, ja que en moltes ocasions depenem d'això, com per exemple per comunicar-nos a través de les xarxes socials, o per consultar qualsevol dubte a enciclopèdies o diccionaris en línia. Així bé, des del nostre punt de vista creien que es molt important anar-nos adaptant al món de la tecnologia i sobre tot poder extreue'n el màxim rendiment possible. 

Per tant, la comunicació i l'aprenentatge estan en constant evolució, com per exemple amb                   l'alfabetització multimodal que ens fa anar més enllà d'un llibre de text.







divendres, 16 de setembre de 2016

CAP ON ANEM?

Som un grup de cinc noies que cursem primer de diferents graus basats en l'educació a la URV
D'esquerra a dreta, trobem a la Sonia que estudia Educació Infantil, després a la Lara que estudia Educació Primària i seguidament a la Lydia, a l'Andrea i a la Cristina que estudien Educació Social.


El nostre objectiu principal envers l'assignatura d'habilitats comunicatives és començar a veure l'educació d'una manera diferent. No només treballar les TIC com un recurs educatiu a l'aula, sinó també com una forma de començar a veure el futur de l'educació i l'aprenentatge d'una manera més avançada i amb més oportunitats de comprendre, treballar, comunicar, descobrir, ensenyar...